کمک پنج میلیارد تومان خیرین برای بازسازی واحد‌های زلزله زده/ بازسازی بیش از ۴۰ هزار واحد شهری و روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طی دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال در مناطق زلزله زده کرمانشاه مقاوم سازی انجام شده است.

کمک پنج میلیارد تومان خیرین برای بازسازی واحدهای زلزله زده/ بازسازی بیش از 40 هزار واحد شهری و روستاییبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مهرداد سالاری در جلسه امروز (14 مهر) ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با گذشت نزدیک به دو سال از این حادثه، اظهار کرد: در زلزله آبان 96، شش هزار واحد شهری و یازده هزار و 500 واحد روستایی استان به طور کامل تخریب شد و 57 هزار واحد تعمیری نیز در شهرها و روستاها داشتیم.


او ادامه داد: بعد از پس لرزه‌های متعددی که داشتیم تعداد واحدهای تخریبی به هفت هزار واحد شهری و 12.5 هزار واحد روستایی افزایش پیدا کرد و به مجموع 19 هزار و 500 واحد رسید، اما برای فرصت سازی از زلزله، کار بازسازی بیش از 40 هزار  400 واحد را در شهرها و روستاها آغاز کردیم.

سالاری بیان  کرد: در مجموع در بخش واحدهای تعمیری، تخریبی و واحدهایی که فرصت سازی شد، 107 هزار و 766 واحد در کرمانشاه ساخت و ساز شد و توانستیم تعداد زیادی از واحدها را مقاوم سازی کنیم واحدهای ساخته شده آزمون خود را در پس لرزه‌های 6.4 ریشتری پس دادند.


سالاری با بیان اینکه سهم خیرین از واحدهای بازسازی شده فقط 420 واحد بوده، گفت: از این تعداد 148 واحد مربوط به آقای دایی و 112 واحد مربوط به خانم کلباسی بوده استدر اکثر واحدهای بازسازی شده توسط خیرین، 57 میلیون تومان کمک تسهیلاتی و بلاعوض دولتی به واحدها پرداخت شده و از خدمات خاکبرداری و نقشه برداری رایگان نیز بهره‌مند شدند کمک خیرین برای بازسازی این واحدها پنج میلیارد تومان بود.

 

انتهای  پیام/ز




سهم خیرین از واحد‌های بازسازی شده فقط ۴۲۰ واحد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.